Plan van aanpak maken

zondag 13 november 2016

To Do Lijstje – Planning maken

To Do Lijstje – Planning maken

De grootste fout die je kunt maken wanneer je in huis iets wilt opruimen of reorganiseren is het niet hebben van een plan de campagne!  Zonder een gedegen plan zal het je waarschijnlijk niet gaan lukken. :-(

Daarom wil ik je graag een paar simpele tips geven om een plan van aanpak te maken en gemotiveerd te raken om georganiseerd te worden en te blijven!

Wat is het dat je wilt gaan reorganiseren? Een kamer of je hele woning? Ik raad jullie aan om klein te beginnen!

Begin nooit met een hele etage of nog erger je hele huis, want dan zie je al snel door de bomen het bos niet meer en zal de moed je erg snel in de schoenen zakken. Oké, genoeg spreekwoorden en gezegdes ;-)

Maak altijd een plan van aanpak en aan de hand van dat plan, een To-do lijstje,

Koop ook nooit voor je gaat opruimen en reorganiseren allerlei mooie nieuwe opbergbakken en mandjes. Behalve wanneer je je voorraadkast gaat aanpakken dan raad ik je aan, het wel toe doen!

Ga eerst door je rommel heen, zet van te voren drie dozen neer; Weggeven- verkopen, houden en weggooien. Wellicht heb je genoeg aan de manden en bakken die je leeggeruimd hebt, om alles wat blijft, netjes in op te bergen.

Ruim elke dag 15 minuten op, zet je timer! Plan het zo in dat je ook echt elke dag 15 minuten de tijd hebt, om even grondig op te ruimen in de geplande kamer.

Wees flexibel, soms proberen we iets in huis te reorganiseren en op te ruimen, maar is het eindresulaat toch niet helemaal naar wens, kijk dan goed naar wat er niet klopt en maak een nieuw plan en to-do lijstje om opnieuw te beginnen.

Het allerbelangrijkste is om te leren plannen en een plan van aanpak te maken. Bepaal welke kamer of ruimte je wilt aanpakken, en hoeveel tijd je hier aan wilt besteden. Kortom geef jezelf een deadline, door bijvoorbeeld een afspraak te maken met de Kringloop, wanneer je spullen komt brengen of wanneer zij het kunnen ophalen. Een deadline kan je net dat zetje geven om nog even goed door te pakken!

Juffrouw Zwabber

Lees voor het gebruik van onze tips altijd even de Disclaimer

Ik ben juffrouw Zwabber, gescheiden en moeder van een stel vrolijke tieners, bijna twee jaar geleden liep ik tegen mijn nieuwe liefde aan en daardoor heb ik nu ook twee bonus-pubers.

Ik ben al bijna 10 jaar actief als huishoud- en opruimcoach en zodoende heb ik al een heleboel mensen een klein beetje op weg mogen helpen naar een schoner en opgeruimder huis!

Juffrouw Zwabber zijn is echt mijn passie, een beetje zoals Monica van Friends, en wellicht net als zij een tikkie neurotisch 

Daarom geef ik via Facebook en mijn website schoonmaak- en opruimtips, maar ook budget- en gezinsorganisatietips.

Lieve poetsgroetjes
JZ

Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd, het klinkt zo cliché, maar niets is minder waar!

Suggesties van Google Ads

Informatie over "Plan van aanpak maken"

To Do Lijstje – Planning maken

Auteur: Juffrouw Zwabber
Gepost op zondag 13 november 2016 - 891x gelezen

Categorie: Tijd en Organisatie
Tags: , , , ,

Suggesties van Juffrouw Zwabber

Juffrouw Zwabbers dagelijkse to do lijstje Juffrouw Zwabbers dagelijkse to do lijstje

Mijn dagelijkse opruim- en schoonmaaklijstje

In vijf stappen je huis logée-proof maken In vijf stappen je huis logée-proof maken

In vijf simpele stappen je huis in orde maken voor de logees.

Vaste dagen en tijdstippen Vaste dagen en tijdstippen

Plan een vaste dag en tijdstip voor de huishoudelijke taken

Reacties

Vertel ons wat je vindt...
oh enneh... wil je ook je eigen plaatje bij je reactie, maak er dan snel eentje bij gravatar!

You must be logged in to post a comment.